Alege Champion Motors Group pentru performanțe maxime!

INGINERI ONLINE

Ai nevoie de ajutor ?

Haide să ne auzim

Adresa

Str. Ion Șahighian, Nr. 2, București

Telefon

0730 531 909

Telefon

0764 367 408

Program

Luni - Vineri : 09:00 - 22:00

Am răspuns deja..

Intrebari frecvente

Operatiunea de Chiptuning reprezinta optimizarea parametrilor unei memorii numita Eeprom. Aceasta memorie face parte din computerul de motor sau ECU(Electronic Control Module) asa cum este el cunoscut in cazul masinilor de noua generatie. De retinut este faptul ca memoria Eeprom inglobeaza toate datele si hartile de functionare ale motorului si ea poate fi de doua feluri :

1. Eprom de tip vechi, este acea memorie care se poate scrie o singura data

In acest caz, operatiunea de chiptuning cunoscuta si sub denumirea de chiptuning clasic se efectueaza scotand efectiv memoria din placa de circuite pentru a fi citita apoi se inlocuieste cu alta modificata.

2. Eeprom de noua generatie, este al doilea tip de memorie intalnit, care are avantajul ca poate fi stearsa si rescrisa de multe ori, numita si memorie Flash (de aici si Flashtuning)

Operatiunea de citire si modificare in cazul unei memorii rescriptibile se poate efectua in trei modalitati: prin Chiptuning clasic in cazul in care nu exista protocoale de comunicare cu ECU(computerul de motor), prin Flashtuning / OBDtuning cand exista posibilitatea de conectare pe mufa ECU-lui sau pe mufa de diagnoza a masinii si, cea de-a treia modalitate, in Boot mode. In aceasta ultima situatie, ECU este desfacut si se face conectare direct pe pini fara insa a lipi sau dezlipi ceva din acesta.

Timpul de lucru variaza. In functie de tipul de Eeprom si implicit de operatiunea de citire descrisa anterior, o modificare poate dura de la 20-30 minute pina la 3-4 ore.

Chiptuning-ul, pe langa o crestere de putere evidenta, prezinta inca un mare, mare avantaj. Astfel ca, daca dupa modificare conducatorul auto reuseste sa pastreaze stilul de condus avut anterior, se va putea observa o scadere a consumului de carburant cu pina la 10% din vechiul consum.

Exista insa si cazuri fericite in care aceasta valoare poate fi depasita sau chiar dublata astfel ca, practic in cateva luni de functionare cu noul soft, costul modificarii poate fi acoperit in intregime. Cum este posibil acest lucru?

Explicatia este relativ simpla: cresterea cuplului motor ajuta masina sa accelereze mai repede iar rulajul pentru o perioada mai lunga de timp la viteza de croaziera (unde se inregistreaza cel mai redus consum), duce la economia de carburant.

Operatiunea de revenire la softul original este posibila in orice moment si in mod gratuit. De retinut insa ca, orice interventie neautorizata de noi care s-a realizat intre timp asupra softului motorului de catre terte persoane, ne absolva de orice raspundere si reclamatii ulterioare.